Kennen om te kunnen

532376_184_memoria3_h... (copy)
  • Situaties met een verschillende moeilijkheidsgraad spelen in op de keuze­vrijheid van de leerling op vlak van interesse en niveau.
  • Transparante criteria geven de mogelijkheid om effectieve feedback te formuleren.
  • Na het reflecteren formuleert de leerling werkpunten voor een volgende opdracht en stopt de leerling de uitneembare spreek- of schrijffiche in het portfolio.

Doelgerichte, communicatieve
opdrachten met OVUR-fiches

532376_184_mem-3-werk...
  • De lessen worden opgebouwd volgens duidelijke leerlijnen en stappenplannen. 
  • Via een stapsgewijze en inductieve aanpak exploreren en interpreteren leerlingen taalgebruik en taalsysteem.
  • De meeste lessen werken toe naar een productieve eindopdracht in een realistische context.
  • Voor de studierichting  Moderne talen zijn er extra teksten en opdrachten voorzien.

JUISTE MIX VAN KENNIS EN VAARDIGHEDEN

‘De grenzen van mijn taal zijn de ­grenzen van mijn wereld.’
LUDWIG WITTGENSTEIN